Kişinin yasevimliığı maşer içre değeri olan , kabiliyet, hattıhareket ve diğer davranış biçimlerini vüruttirdiği vetirelerin tüyönetmen.
Eğitim, önceden saptanmış esaslara göre insanların davranışlarında belirli vürutmeler sağlamlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Eğitim; bireyin davranışlarındaki evetşantısı aracılığıyla kasıtlı olarak ve isteyerek değemekme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü gibi eğitimin bir çok tanımı yapılabilmektedir. Fakat, günümüzde çoğunlukla tercih edilen tanım:
“Ferdin davranışında, kendi evetşantısı aracılığıyla ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin amaçlarına yaraşıklı ) değemekme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu aşinalık göre;
· Eğitim bir vetiretir.
· Eğitim sürecinde, bireyin davranışlarının mergup yönde değemektirilmesi amaçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değemekme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim sürecinde bireyin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç asıl öğesi vardır.
1. Yalnızç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Eğitim amaçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam fiyat ve istimara ile son bulur. Sürecin bu mantığı tüm kültürler bâtınin tıpkıdır. Yalnızçların içinde ne olduğu ve öğrenme bâtınin kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre göre değemekebilir, ancak sürecin doğbeyı değemekmez.
Eğitim kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih süresince birhayli filozof ve eğitimci, eğitimin ne evetğuna dayalı farklı farklı tanımlamalarda bulunmuşdolaşma. Hasetmüzde ise eğitimin kabul edilen standart tanımı şudur: Eğitim, bireyin davranışlarında kendi evetşantıları aracılığıyla kasıtlı olarak istendik davranış değemekikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın içre eğitime dayalı bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları aracılığıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değemekikliği” ve “müddetç” gibi kelimeler eğitimin asıl taşlarıdır.
Eğitim, benibeşer bâtınin yaşam boyu devam fail bir vetiretir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik şu demek oluyor ki beklentilere ve hedeflere yaraşıklı olabileceği gibi istenmedik yönde de vürutebilir. Eğitim sürecinin emekletilmesi ise kasıtlı şu demek oluyor ki programlı ve programlı olabileceği gibi vürutigüzel de olur. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal eğitim bilimi, vürutigüzel meydana getirilen eğitime ise informal eğitim bilimi denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek ekol, dershane, eğitim bilimi merkezleri gibi mekânlarda maruz eğitim bilimi formal; bireyin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı olmayan eğitim bilimi ise informal eğitidir. Kısaca eğitim bilimi yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Eğitim Türleri
Eğitim türlerine göre sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim bilimi olmak üzere dü tür ortaya çıkar. Formal eğitim bilimi okullarda evet da kurumlarda belirli bir niyet ve yetişek çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim bilimi tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim bilimi süreci idari bir kadro ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal eğitim bilimi ise spontane vüruten ölçüsüz ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki birey bu eğitimi toplumsal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim Sistemi
Eğitim, bir düzen olarak ele kızılındığında ise eğitim bilimi sisteminin üç asıl ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Hazine; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, tesisat, maliyet, personel gibi fiziki unsurlardır. Müddetç; ekol içre meydana gelen dersler, öğrenme evetşantıları ve ibret aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde ihtisas, yeterlilik, izin, test geriları gibi mergup davranış değemekiklikleridir.